woensdag 22 juni 2016

quinoa met gerookte zalm en ei

Hier dan mijn eerste recept. Vanavond hebben mijn man en ik samen gegeten. De kinderen hadden een feestje en hadden al patat op. Wij hadden dit heerlijke recept. Overigens zei mijn man het is geen top recept maar wel lekker. Ik vond het wel heerlijk dus deel hem toch met jullie. 

Met dit recept hebben mijn man en ik ieder 37 gr eiwit binnen gekregen. 
14 gr van de 2 eieren, 19 gr van de 100 gr zalm en 4 gr van de quinoa







Het recept:

Hoofd gerecht voor 2 personen 

*4 eieren
* 2 el olijf olie
* 1 ui
* 2 preien
* 1 el kerriepoeder
* 1/2 kopje biologische glutenvrije quinoa
* 200 gr diepvries doperwten
* 200 gr gerookte zalm

kook de quinoa zoals op de verpakking staat. Ik doe het trouwens gewoon net als met rijst. 1/2 kopje quinoa en een heel kopje water. Hoef ik niets af te gieten als het water op is is de quinoa klaar.

Kook ondertussen de eieren hard.

Bak in een hapjespan/koekenpan de ui even aan. Daarna de doperwten erdoor en daarna de prei erdoor doen. Op smaak brengen met de kerriepoeder, zout en peper. Met ongeveer 4 minuten is het al klaar.

Verdeel de quinoa over de borden en doe daaroverheen het groente mengsel. Ik knip de zalm dan in stukjes en verdeel ze over de 2 borden. Ondertussen pelt mijn man de eieren even en kunnen we lekker aan tafel.


Eet smakelijk en tot de volgende keer.

Groetjes Jane






Geen opmerkingen:

Een reactie posten